Qui som i on estem

La Fundació

Entrada de la Fundació a la Fatarella

LA FUNDACIÓ EL SOLÀ és una entitat sense ànim de lucre que va ser creada l’octubre de 1999. La seva finalitat és contribuir a l’estudi, la conservació, el desenvolupament i la divulgació del patrimoni cultural, principalment de la Fatarella, però també de la Terra Alta i de les comarques veïnes de parla catalana, amb una atenció especial als sistemes de construcció en pedra en sec.

ÉS SITUADA A LA FATARELLA, un poble de la Terra Alta d’uns 1.300 habitants, en una zona de muntanya amb un ric patrimoni per estudiar, protegir i promoure.

LA SEU ÉS UN EDIFICI DE 1726, situat al carrer Solà, al centre històric del poble. És una de les cases que formava part de la muralla que a l’edat mitjana i final del segle XVIII tancava el poble. Hi ha una part de nova construcció que dóna al carrer Vall d’Estudi, on són instal·lats els serveis de la Fundació.

BIBLIOTECA I CENTRE DE DOCUMENTACIÓ. La Fundació el Solà es un centre de documentació i d’interpretació del patrimoni cultural i natural, que disposa de mitjans escrits, fotogràfics i audiovisuals d’un banc de dades informatitzat sobre la Fatarella, la Terra Alta i les comarques veïnes. La Fundació treballa per ampliar el seu fons bibliogràfic i documental i organitza exposicions, conferències i cursos de formació, entre d’altres.

Panòramica de la Fatarella des de Coll Salvadora