Excursió del Xirolet

Reviu la història del nen més entremaliat de La Fatarella

Dins dels objectius de la Fundació hi trobem la salvaguarda del patrimoni cultural de la Fatarella. Recentment, es va publicar un conte de tradició oral de la Fatarella que té com a particularitat el fet que transcorre per llocs reals del poble i el seu entorn, i evidentment, en aquests llocs destaquen les construccions i els paisatges de pedra en sec.

Xirolet és el protagonista d’un conte de tradició oral de la Fatarella publicat per la Fundació el Solà. La història transcorre per llocs reals del poble i el seu entorn, en els quals és ben manifesta la presència de construccions i paisatges de pedra en sec tan característics dde la zona.

L’il·lustrador del conte es va inspirar a partir de l’excursió que us proposem. Si cliqueu damunt de la imatge de la dreta de la pantalla podreu visitar l’espai de Xirolet o el beneit, que us permetrà conèixer una mica més al personatge i l’itinerari de l’excursió amb algunes construccions i paisatges de pedra en sec.

Sortida: a les 10 h de la Fundació el Solà

Arribada: a les 13 h a la Fatarella