Presentació del documental “Mas de la Solfa”

El dia 2 d’agost de 2019 a les 20.00h a la seu de la Fundació el Solà tindrà lloc la presentació del documental “Mas de la Solfa”.

Durant la dècada dels anys 80 neix a la Fatarella el grup d’animació “Mas de la Solfa”. Es tractava d’un grup polifacètic i activista social que amb la gralla i els capgrossos com a protagonistes, realitzaven cercaviles, concerts de gralles, espectacles d’escenari i espectacles de dimonis.
Este grup de cultura popular va marcar i va fer feliç a moltes generacions de petits i grans en què sempre destacava la festa al carrer.

La motivació que mou la realització del documental per part de la Júlia Urgell Gironés és donar el reconeixement que li pertoca al “Mas de la Solfa”, grup pioner de totes les Terres de l’Ebre a l’hora de recuperar cançons populars en un format festiu.

D’altra banda, també vol contribuir a recuperar una petita part de la història més recent de la Fatarella i explicar el treball del grup a les generacions que no l’han viscut.

Cartell mas de la solfa