L’oca del poble perdut

EN RELACIÓ AMB EL CONTE «EL XIQUET I EL POBLE PERDUT», S’HA ELABORAT UN PECULIAR JOC DE L’OCA: L’OCA DEL POBLE PERDUT. VA SEPARAT DEL LLIBRE, PERÒ EL COMPLEMENTA I EL RELACIONA AMB ELS FETS SUCCEÏTS DURANT LA GUERRA CIVIL I LES SEVES CONSEQÜÈNCIES A LA COMARCA DE LA TERRA ALTA.

Aquest tipus d’entreteniment aporta coneixements molt clars de l’episodi de la Fatarella, dels 115 dies de la batalla de l’Ebre i de la Guerra Civil en general.

És adequat per a alumnes de cicle superior de primària i per a alumnes de primer cicle d’ESO. Es tracta d’una nova manera d’estudiar història amb què, tot jugant, els nois i noies aprendran els esdeveniments que van succeir a la Fatarella, a Catalunya i a la resta del territori durant aquest període.

L’autora del joc i de l’apèndix històric és Remei Domènech Grau

Per poder-hi jugar necessiteu un tauler; la Fundació el Solà n’ha preparat un de plegable, imprès sobre cartró, de 40 x 40 cm. El podeu aconseguir per un preu de 8,5 euros posant-vos en contacte amb la Fundació el Solà.