Fundació el Solà

L’àvia que perdia les paraules

El conte “L’àvia que perdia les paraules” és l’exemplar número 5 de la col·lecció Terra i Pedra, abans s’ha publicat: “El xirolet o el beneit”, “Col·laboració”, “La Figuera de Menares” i “El Xiquet i el poble perdut”, d’aquest últim conte n’és l’autor del text el Pere Marí i de les il·lustracions el Joan Miró.

L’àvia que perdia les paraules tracta d’un tema real i actual de la malaltia d’Alzheimer i el Pere, autor del text, ho explica d’una manera, com ell escriu, realista i alhora poètica a través de la relació d’una àvia i la seva neta i com bon coneixedor de la llengua ho fa a través de les paraules: l’àvia les va perdent i la neta les va recuperant i utilitzant, una delícia, un conte d’una gran tendresa que fa més amable una malaltia devastadora. La paraula que va repetint l’àvia és celístia que vol dir claror natural de la nit, la claror que fan els estels.

La publicació del conte forma part de la programació que hem fet durant l’any 2019 amb motiu de la celebració del 20è aniversari de la Fundació el Solà.