Fundació el Solà

L’àvia que perdia les paraules

El pròxim 14 de desembre a les 19.00 h tindrà lloc a la seu de la Fundació el Solà (carrer Solà, 23), de la Fatarella, la presentació del llibre de Pere Martí i Bertran L’àvia que perdia les paraules, un conte sobre la malaltia de l’Alzheimer.

S’ha escrit molt sobre la malaltia de l’Alzheimer, tant assaig científic, com assaig vivencial, com literatura (poesia, contes, novel·les…). Per a infants i joves ja no hi ha pas tanta cosa. Per això, en Pere Martí i Bertran, que ha escrit sobretot obres de Literatura Infantil i Juvenil, s’hi ha volgut acostar a través d’una narració plena de tendresa que se centra en un aspecte cabdal de la malaltia: la pèrdua de la paraula per part del malalt. Una pèrdua que per a l’autor simbolitza el primer pas de la deshumanització que provoca l’Alzheimer, ja que la paraula és un dels elements claus que ens distingeix de la resta d’animals, un tret diferencial que ens converteix en animals racionals. Per això la Sofia i la Laia, les protagonistes del relat, hi donen tanta importància. Per això les paraules esdevenen el nucli de la narració i de la relació entre dues, àvia i neta.

El conte il·lustrat per Joan Miró Oró i coordinat per Fina Font Ruana forma part de la col·lecció de contes de Terra i Pedra publicats per la Fundació el Solà.

L’àvia que perdia les paraules